Contact Us

The blog

Discover smart tips, personal stories and our take on the latest marketing trends
21 April 2021

Persbericht - The House of Marketing en BUFFL bundelen hun krachten om innovatietrajecten te versnellen dankzij snel en efficiënt validatieproces

Diegem, 21 april 2021 –The House of Marketing, leider in strategische marketing consultancy en interim management, kondigt een nieuw strategisch partnership aan met BUFFL. De unieke online tool die dat bedrijf ontwikkeld heeft, laat toe om innovaties te valideren aan de hand van instant feedback van consumenten. Samen bieden beide partijen een volledige innovatiebenadering aan die steunt op experimentatie en een agile manier van werken. Daarbij neemt The House of Marketing de strategie en uitwerking voor zijn rekening en versterkt BUFFL het kwalitatieve researchgedeelde. Deze nieuwe commerciële offering versnelt innovatieprocessen door een vlugge en efficiënte validatie van problemen, ideeën en oplossingen mogelijk te maken. 


De begeleiding van innovatietrajecten is een van de expertisedomeinen van The House of Marketing. Hun missie bestaat erin bedrijven te helpen met de lancering van nieuwe concepten, producten, diensten en campagnes die voldoen aan échte klantennoden. Daarvoor combineren zij claimed data met behavioral data in een aanpak die ze Integrated Data (ID) Marketing noemen. Claimed data heeft betrekking op wat consumenten zeggen, behavioral data op hoe ze zich effectief gedragen – impliciete data dus.

“Integrated Data Marketing is een data-gedreven en agile methodologie, waarbij we focussen op snelle experimentatie en validatie. De validatietool van BUFFL sluit daar perfect bij aan: het is een tijd- en kostenefficiënte manier om snel zaken te testen en marktfeedback te verzamelen”, legt Thomas Peeters, Commercial Offering Lead bij The House of Marketing, uit.

Instant consumentenfeedback  

De validatietool die BUFFL aanbiedt, laat toe om op een snelle manier feedback te verkrijgen van consumenten, zowel in een B2C als B2B context. Het bedrijf beschikt over een pool van 20.000 deelnemers die kwalitatieve of kwantitatieve vragen voorgeschoteld krijgen via de BUFFL app. In ruil voor hun antwoorden ontvangen users incentives. De database van de BUFFL app is representatief voor de Belgische markt. Via partners levert BUFFL ook internationale panels aan. 

“BUFFL heeft een unieke offering in de markt en is een waardevolle aanvulling op ons kwalitatieve researchgedeelde. Wij integreren de tool in onze innovatieprocessen, zodat we snel en efficiënt zaken kunnen testen en valideren”, zegt Thomas Peeters.

Modern marktonderzoek  

De BUFFL tool kan aangewend worden voor de verschillende fases in het innovatieproces. “Je kan hem gebruiken voor exploratief onderzoek, dus om inzichten, problemen en noden te identificeren”, aldus Dennis De Clercq, CEO bij BUFFL. “Daarnaast kan de tool ook ingezet worden op probleem-, idee- en oplossingsniveau, om te valideren met welk probleem, idee of oplossing verder moet worden gegaan. Je kan ook subsegmenten bereiken, handig als je bepaalde persona’s wil testen.”   

Vooral de instant feedback die uit de tool voortkomt is waardevol. “Dankzij BUFFL krijg je op een snelle, efficiënte manier relevante input van een grote groep mensen”, gaat Thomas Peeters verder. “Terwijl je via de online tool binnen een aantal uren al resultaten binnenkrijgt, duurt de fase van marktresearch veel langer in klassiek onderzoek. Om de feedback van honderd mensen te capteren, heb je toch al snel een aantal weken nodig.” 

Succesvolle klantenprojecten

The House of Marketing en BUFFL hebben inmiddels al samengewerkt aan een aantal succesvolle klantenprojecten, zoals voor Luminus, D’Ieteren en Lampiris.  
 
BUFFL voegt zich toe aan een goed lopend verhaal tussen The House of Marketing en diens klanten, aangezien we kort op de bal spelen in het onderbouwen van mijlpaalbeslissingen in de probleem-, concept- en implementatiefase. The House of Marketing is voor klanten een betrouwbare partner om ideeën snel naar de markt te brengen. Met BUFFL helpen we om het momentum van die trajecten te bewaren of te vergroten door de juiste validatie-experimenten op het juiste moment uit te voeren in een labosetting”, besluit Dennis De Clercq. 

 

***Einde van persbericht*** 

 

Ontdek meer over de innovatieaanpak van The House of Marketing & BUFFL:

MEER OVER INNOVATIE


Over The House of Marketing
Al meer dan twee decennia doen toonaangevende bedrijven beroep op The House of Marketing voor strategische marketing consultancy en interim management. Samenwerken met The House of Marketing betekent samenwerken met een verbonden hub van meer dan 100 gepassioneerde en toegewijde marketingexperten en een netwerk van freelance consultants. Hun ondernemende karakter en toekomstbestendige visie op marketing stellen hen in staat om te inspireren, innovatie te stimuleren en klanten te helpen in hun transitie naar een winstgevende, duurzame groei door business opportuniteiten te creëren via marketing.

The House of Marketing is onderdeel van Customer Collective, dat bedrijven ondersteunt om snelle groei te realiseren door een gedreven focus op hun klanten. De groep concentreert zich op vier pijlers die eveneens de voorwaarden zijn voor een succesvolle commerciële transformatie: customer strategydigital acceleration, data en technologie.

Meer informatie op  www.thehouseofmarketing.eu. 

Over BUFFL
BUFFL bestaat uit een pool gedreven verschilmakers met een honger 
om betere producten en diensten te zien opduiken in het dagelijkse leven. Die verschilmakers delen instant feedback in een performante validatieapplicatie, waardoor bedrijven in staat gesteld worden om zelf een succesvol en efficiënt innovatieproces te doorlopen. Zo nemen die organisaties betere beslissingen die in lijn liggen met de verwachtingen van beoogde eindgebruikersDoor hen te leren hoe ze succesvol innoveren en beslissingen valideren, is de gemiddelde doorlooptijd van een innovatieproject zo’n 4 tot 10 keer korter. 

Meer informatie op https://landing.buffl.be 

 

Perscontact:

Thomas Peeters 
Commercial Offering Lead bij The House of Marketing
thomas.peeters@thom.eu 
+32 472 53 83 80

GettyImages-85184293_full-558069-edited.jpg