21 April 2020

Persbericht - Helft Belgische marketeers niet in staat om coronacrisis te transformeren in opportuniteit: The House of Marketing & Upthrust lanceren 8 Acceleration Sprints

Diegem, 21 april 2020 – “Als leading marketing consultancybedrijven geloven we sterk in het principe van ‘practice what you preach’. We streven naar een optimale customer value aan de hand van relevante diensten, waardoor we ons aanbod voortdurend heruitvinden”, aldus Lies Taerwe, Client Service Director bij The House of Marketing & Upthrust.

Dat de huidige COVID-19 pandemie een zware impact heeft op bedrijven en de algehele economie is een understatement. Als reactie op die crisis lanceren The House of Marketing en zusterbedrijf Upthrust 8 nieuwe ‘Acceleration Sprints’. Elke sprint omvat marketingsupport en -advies dat aangepast is aan de huidige bedrijfsnoden. De meetbare resultaten van die sprints stellen bedrijven in staat hun business niet alleen te beschermen, maar ook te boosten en misschien nog belangrijker: voor te bereiden op de toekomst.

Voor dit nieuwe initiatief slaan The House of Marketing, al twee decennia een toonaangevende speler in strategisch marketingconsultancy- en interimmanagement, en digital acceleratiebureau Upthrust de handen in elkaar. De sterkte van die samenwerking ligt in de complementariteit van beide bedrijven: strategische business marketeers en digitale experten bouwen op elkaars kennis en expertise van future-proof marketing.

De 8 sprints houden marketingsupport en -advies op maat in, aangepast aan de huidige omstandigheden. Ze worden opgedeeld in 2 groepen, met korte of lange termijnimpact. De focus van de sprints is uiteenlopend: customer retention, online zichtbaarheid & sales, online conversion, data, innovatie, ideeënvalidatie, agile marketing en digitale transformatie 2.0.

Antwoord op marktvraag

“Als marketingbedrijven houden we voortdurend de vinger aan de pols: we analyseren wat er leeft bij bedrijven en marketeers door kwalitatief en kwantitatief marktonderzoek. Een recente studie toont aan dat 1 op 3 marketeers zich niet aan het voorbereiden is op de toekomst. 43% is niet in staat deze crisis om te buigen in een opportuniteit door een gebrek aan middelen binnen het team of digitale capaciteiten. De marketing community geeft dus duidelijk aan dat ze nood heeft aan snelle, efficiënte oplossingen om deze crisis door te komen. Onze ‘Acceleration Sprints’ zijn een antwoord op die nood”, vertelt Alexandra Steel, Senior Consulting Manager bij The House of Marketing.

Cross-functionele teams van The House of Marketing en Upthrust leiden de sprints. Zij leveren meetbare resultaten en impact. “In de huidige setting werken we uiteraard volledig vanop afstand, maar onze experten houden altijd nauw contact met het marketingteam van de klant”, legt Alexandra Steel uit.

Speciale voorwaarden

De ‘Acceleration Sprints’ die The House of Marketing en Upthrust opgezet hebben, zijn enkel van toepassing tijdens de COVID-19 crisis. In het kader van een customer-centric benadering worden ze alle 8 ze aangeboden aan een verlaagde prijs.

Alexandra Steel: “We willen bedrijven een extra duwtje in de rug geven tijdens deze uitdagende periode. We geloven er heel sterk in dat deze crisis ook opportuniteiten met zich meebrengt, en daar willen we samen met onze klanten op inzetten.

Meer info over de ‘Acceleration Sprints’ vindt u hier:

NAAR DE ACCELERATION SPRINTS***Einde persbericht***

Al jaren doen bedrijven beroep op The House of Marketing voor strategische marketing consultancy en interim management. Samenwerken met een THoMer betekent samenwerken met een verbonden hub van meer dan 100 gepassioneerde en toegewijde marketingexperten evenals een netwerk van freelance consultants. Ons ondernemende karakter en toekomstbestendige visie op marketing stellen ons in staat om te inspireren, innovatie te stimuleren en onze klanten te helpen in hun transitie naar een winstgevende, duurzame groei door businessopportuniteiten te creëren via marketing.Meer informatie op www.thehouseofmarketing.be

Over Upthrust:
Upthrust is een digital acceleratiebureau dat inspeelt op de toenemende behoefte aan talenten in operationele digitale marketing (technologie) om de kloof tussen marketing en IT te helpen overbruggen. Upthrust helpt zijn klanten impact te creëren door operationele en resultaatgerichte digitale vaardigheden en kennis te bieden – gaande van essentiële onlinemarketingkennis tot diepgaande & praktische expertise – in combinatie met inzicht in marketingcampagnes en klantengedrag. Upthrust doet zowel project- als uitzendwerk en werkt voor ambitieuze kmo’s en grote ondernemingen. Meer informatie op www.upthrust.eu.

Magalie Bonafoux
Group Marketing Manager The House of Marketing & Upthrust