Contact Us

The blog

Discover smart tips, personal stories and our take on the latest marketing trends
22 December 2021

Persbericht - Customer Collective verwelkomt GrowForce: Upthrust groeit uit tot Europese marktleider in growth marketing

Antwerpen, 22 december 2021 - GrowForce, een toonaangevend growth marketing bureau dat naam en faam verwierf in de Benelux, voegt zich bij Upthrust, een van de 5 drijvende krachten achter Customer Collective. Door de integratie van GrowForce in Upthrust groeit die laatste uit tot Europese marktleider in growth marketing services.


GrowForce heeft de afgelopen 3 jaar een stevige reputatie opgebouwd als toonaangevend growth marketing bureau in de Benelux. Het bedrijf bezit een uiteenlopende klantenportfolio: met namen zoals Unilever, P&G, KBC, Nestlé en Ethnicraft bestaat die uit zowel corporates, als start-ups en KMO’s.

Upthrust groeide gelijktijdig uit tot een vooraanstaand digital acceleration office, gespecialiseerd in advanced digital analytics, full-funnel growth marketing & digital product design voor bedrijven in heel Europa. Door de integratie van GrowForce en de toevoeging van diens mature ‘academy’ offering, wordt Upthrust onmiskenbaar marktleider in growth marketing. Customer Collective, de internationale groep achter Upthrust, versterkt dankzij de nieuwe aanwinst zijn digitale expertisedomein.

Upthrust groeit uit tot Europese marktleider in growth marketing

Amaury Timmermans (GrowForce), Stijn Sommerijns (Upthrust), Dennis De Cat (Upthrust), David Van der Auwera (GrowForce) en Nicholas D'hondt (GrowForce).

Groeiende vraag naar schaalbare marketing

“Anders dan traditionele marketing vergt growth marketing een meer flexibele mindset van bedrijven. De focus ligt daarbij niet meer op grote, langdurige campagnes, maar op snel zaken uittesten en kijken wat het best werkt. De methodologie is een data-gedreven en resultaatgerichte manier om aan meet- en schaalbare marketing en sales te doen. In de huidige context van doorgedreven digitalisering groeit de vraag daarnaar aanzienlijk”, legt Dennis De Cat, Managing Partner bij Upthrust, uit.

Het GrowForce team van deskundige growth marketeers wordt volledig geïntegreerd in Upthrust. “Dankzij hun komst breiden we ons groepsaanbod verder uit met o.a. een academy offering. Dit is een educatief platform dat KMO leiders, marketeers en corporate teams toelaat om deze nieuwe growth methodologie te leren. Praktijkervaring zetten we om in waardevolle gecertificeerde cursussen en workshops over de meest up-to-date marketingstrategieën, tools en tactieken. Dat aanbod gaan we internationaal schalen en verder aanpassen aan de behoeften van onze klanten”, vertelt Dennis De Cat.

“Door toe te treden tot Customer Collective kunnen we onze klanten nu een veel breder aanbod bieden. Tegelijkertijd kunnen onze medewerkers zich verder blijven specialiseren in growth marketing, maar nu op een Europese schaal. Deze transactie is dan ook een win-win voor zowel onze klanten als ons team”, licht David Van der Auwera, co-founder van GrowForce, toe.

Pijlsnelle groei Customer Collective

Customer Collective ontstond in maart 2021 als initiatief van Upthrust, The House of Marketing (strategische marketing consulting & interim management) en Dignify (CRM & marketingtechnologie). De overkoepelende groep groeide pijlsnel verder, want in juni kwamen daar het Nederlandse Fightclub (branding & performance) en de gloednieuwe data-entiteit addData (machine learning & data architectuur, toegespitst op marketing) bij. Customer Collective verenigt zo verschillende expertisedomeinen, meer bepaald digital, strategie, data, technologie en branding & performance. "We vertrekken vanuit de noden van de eindconsument en stellen op basis daarvan een team samen met complementaire profielen uit de verschillende entiteiten. Dat is wat ons onderscheidt van andere spelers op de markt", besluit Grégory Delens, Managing Partner bij Customer Collective.

 

***Einde van persbericht*** 

 

Over Customer Collective
Customer Collective helpt bedrijven ijzersterke relaties te bouwen die gericht op hun belangrijkste troef: hun klant. We noemen dat ‘Customer Ownership’ – de eindklant staat centraal in elke activiteit. Dat vraagt om een unieke combinatie van klantstrategie, digitale acceleratie, data, technologie en branding & performance. Customer Collective brengt die 5 bouwstenen samen door de krachten van The House of Marketing, Upthrust, Dignify, Fightclub en addData te bundelen. Voor elk project selecteren we de beste profielen met complementaire expertise en vaardigheden om de grootst mogelijke impact te genereren.

Customer Collective wordt versterkt door Down2Earth Capital en Quanteus Group.

Meer info op www.customercollective.eu.

Over GrowForce
GrowForce is een toonaangevend Benelux growth marketing bureau dat alle facetten van growth hacking omvat, van strategisch marketing advies over opleiding tot de realisatie van volledige sales & marketing campagnes, van experiment over validatie tot uitvoering.


De meer dan 20 adviseurs/specialisten verenigen de nodige IT en sales - en marketing kennis, van content creation tot de organisatie van een volledig e-commerce aanbod, en dit zowel inzake B2B als B2C. GrowForce heeft kantoren in Antwerpen en Zaventem.


Meer info op www.grow-force.com

GettyImages-85184293_full-558069-edited.jpg