Contact Us

The blog

Discover smart tips, personal stories and our take on the latest marketing trends
29 June 2021

Persbericht - Customer Collective versterkt aanbod in data science en digital analytics met de komst van addData en B-New Digital

Diegem, 29 juni 2021 – Na de overname van het Nederlandse full-service agency Fightclub vorige week, kondigt Customer Collective opnieuw uitbreidingen aan. Als eerste wordt binnen de groep een nieuwe data-entiteit opgericht: addData. Daarnaast voegt B-New Digital zich bij Customer Collective en versterkt zo de digital analytics expertise van Upthrust. Met de komst van die entiteiten verbreedt en verdiept Customer Collective zijn aanbod, om zo de eindklant nog beter en relevanter te kunnen bedienen.


Customer Collective zet in op ‘Customer Ownership’, de overtuiging dat in elke activiteit de eindklant centraal moet staan. Daar is een unieke combinatie van strategie, digital, data, technologie en creativiteit voor nodig. De groep verenigt diverse bedrijven met die expertisedomeinen. De entiteiten werken nauw samen: om een zo groot mogelijke impact bij klanten te genereren, worden multidisciplinaire teams met complementaire profielen gebouwd. Bij het ontstaan in maart 2021 bestond Customer Collective uit The House of Marketing (strategische marketing consulting & interim management), Upthrust (growth marketing & digital product studio), Grava (digital performance) en Dignify (CRM & marketingtechnologie). Vorige week kwam daar Fightclub, een brand & performance agency uit Nederland, bij. Vandaag wordt met addData een nieuwe data-entiteit opgericht, en versterkt B-New Digital de groep met digital analytics expertise.

addData

Als gloednieuwe entiteit focust addData zich op alles wat met artificiële intelligentie (AI) en machine learning te maken heeft, specifiek toegepast op de wereld van marketing. “Er bestaan tal van bedrijven met expertise in AI, maar die bieden vaak hele technische toepassingen die ver afstaan van de specifieke problemen waar een marketingmanager mee zit”, legt Lies Taerwe, Managing Director van The House of Marketing, uit. “Vandaag hoort een CMO op iedere conferentie over AI, vaak zonder te weten hoe hij of zij daarmee aan de slag moet. De opzet van addData lost dat op.”

addData brengt data scientists en engineers met diep-technische expertise samen met profielen met een consulting achtergrond. Die laatste zijn belangrijk om de brug te slaan: zij begrijpen de uitdagingen en frustraties van een CMO en kunnen die in bevattelijke termen vertalen in diep-technische oplossingen. Managing Director David Vansteenbrugge heeft meer dan 10 jaar ervaring in de agency wereld en werkte als Managing Director van full-service agency Duke & Grace. Hij is dus op de hoogte van alles wat de CMO aanbelangt. Het team bestaat uit nog meer ijzersterke profielen zoals co-founders Wim Hellemans en Frank Cornelis. CTO Wim Hellemans heeft meer dan 20 jaar ervaring in de end-to-end implementatie en onderhoud van data science modellen. Hij heeft verschillende data science teams opgezet, het laatste voor Riaktr. Als consultant was hij betrokken bij de data science departementen van grote telecom spelers zoals MultiChoice, Vodacom, Telenet, Orange & Proximus. COO Frank Cornelis stapt over van zusterbedrijf Upthrust, waar hij de datapoot opstartte. Frank heeft in management posities in consulting en corporates gewerkt, en brengt 16 jaar ervaring als data scientist in marketing en sales omgevingen met zich mee.

addData
Grégory Delens (Customer Collective), Wim Hellemans en Frank Cornelis (addData), Lies Taerwe (The House of Marketing) en David Vansteenbrugge (addData).

Om AI te integreren werkt addData rond 3 componenten. David Vansteenbrugge, Managing Director van addData: “De eerste gaat over de opzet van pragmatische experimenten. Op basis van geteste en bewezen modellen kunnen we al in een paar weken tijd resultaten voorleggen die de klant vertrouwen geven in het toepassen van AI. De technologie wordt steeds makkelijker inzetbaar, waardoor het nu het ideale moment is om er als marketing team mee aan de slag te gaan. De tweede component is de implementatie van een solide data architectuur, die wordt geïntegreerd in een bestaande technische set-up, of de implementatie is van een Customer Data Platform (CDP). Die biedt de mogelijkheid om op schaal campagnes te draaien die veel slimmer en efficiënter zijn. Met Customer Collective kan addData zowel de toepassing van AI, als de creatieve executie en marketing automation voor zijn rekening nemen. Vanuit de overtuiging dat kennis in dit domein cruciaal wordt voor alle organisaties, helpen we ook bij het opbouwen, opleiden en coachen van een in-house data science team.”

B-New Digital vervoegt Upthrust

B-New Digital focust zich 100% op advanced digital analytics. Het bedrijf implementeert geavanceerde tool stacks om een set-up te bouwen waarmee alle digitale touchpoints haarfijn uitgemeten worden. Dit wordt dan weer omgezet in tastbare business dashboards. Aan de hand van die inzichten worden digital experiences geoptimaliseerd, met het oog op digitale groei. “Cross-platform advanced digital analytics zorgen voor betrouwbare data, wat toelaat om objectieve beslissingen te nemen over je gebruikersgedrag, volgende personalisaties en eigenlijk al je marketinginspanningen. Door de technische complexiteit weg te nemen, dicht B-New Digital de kloof tussen IT, data en marketing”, licht Dennis De Cat, Managing Partner bij Upthrust, toe. B-New Digital heeft onder meer expertise in Firebase, Adobe Analytics, Adobe Target, Google Analytics, Google Optimize en Google Data Studio.


B-New Digital
Laurens Aertssen (B-New Digital), Dennis De Cat (Upthrust) en Vadim Baele (B-New Digital).

“Het digitale landschap wordt steeds complexer door zaken zoals GDPR en cookie blocking door derde partijen. Wij hebben er onze missie van gemaakt om het verzamelen, analyseren en activeren van hun data zo eenvoudig mogelijk te houden voor klanten. We kijken ernaar uit om samen te werken met de andere entiteiten van Customer Collective, die allemaal een eigen expertise hebben, maar toch een sterke link houden met data en digital analytics. Onze instap in de groep geeft ons de kans om ons aanbod uit te breiden en synergieën te bouwen. Door meer merken en sectoren te bereiken met onze expertise, dragen we bij aan het lange termijn doel om klanten te helpen zo relevant mogelijk te blijven voor hun eindconsument,” vertelt Laurens Aertssen, founder van B-New Digital.

 

B-New Digital telt een team van 8 digital analytics consultants en werkt voor klanten zoals AG Insurance en Immoweb. Door de overname wordt het bedrijf opgenomen binnen Upthrust en zal het diens digital analytics capabilities versterken.

 

***Einde van persbericht*** 

 

Over Customer Collective
Customer Collective helpt bedrijven een sterke relatie te bouwen rond hun belangrijkste asset voor groei: hun klant. We noemen het ‘Customer Ownership’. Daarin staat de eindklant centraal in iedere activiteit, waaronder de identificatie van noden, de creatie van producten en diensten die daaraan voldoen, de opbouw van customer experiences, de uitdieping van relaties door up- en cross-selling en de aanpak van churn. Daar is een unieke combinatie van strategie, digital, data, technologie en creativiteit voor nodig. Customer Collective concentreert zich op die 5 pijlers en bundelt daarvoor de krachten van The House of Marketing, Upthrust, Grava, Dignify, Fightclub en addData. Anders dan andere groepen in de Europese markt werken de bedrijven nauw samen: voor ieder project worden profielen met complementaire expertise en vaardigheden geselecteerd om zoveel mogelijk impact te genereren.

Customer Collective wordt ondersteund door Down2Earth Capital en Quanteus Group.

Meer info op www.customercollective.eu

Over addData
addData helpt ambitieuze organisaties om de kracht van artificiële intelligentie op de meest pragmatische manier in te zetten. Wij, als betrouwbare partner voor de implementatie van customer data platforms, helpen CMO's en CEO's om kennis te maken met machine learning om op die manier een 360° beeld te krijgen van hun customer base. We combineren de diepgaande technische kennis van data scientists met de creatieve en strategische know-how van consultants om een brug te bouwen tussen het nemen van beslissingen en artificiële intelligentie.

Meer info op www.adddata.eu
 
Over B-New Digital

B-New Digital is een digital services bedrijf dat zich richt op digital growth. In het complexe digitale landschap waar de impact van GDPR, cookie blocking en een hele reeks andere digitale tools groot is, is het hun missie om het verzamelen, analyseren en activeren van customer data zo eenvoudig mogelijk te houden voor klanten. Hun team implementeert geavanceerde tool stacks om een set-up te bouwen waarmee alle digitale touchpoints haarfijn uitgemeten worden. De inzichten die gehaald worden uit betrouwbare data kunnen op hun beurt dan weer ingezet worden om de digitale ervaring te verbeteren. De consultants van B-New Digital hebben aantoonbare kennis en ervaring in, onder andere, Google Analytics, Firebase, Adobe Analytics, Google Optimize, Adobe Target en Google Data Studio.


Meer info op www.b-new.be

Perscontacten:

Grégory Delens
Managing Partner Customer Collective
gregory.delens@thom.eu 
+32 (0)479 74 97 46

David Vansteenbrugge
Managing Director addData
david.vansteenbrugge@adddata.eu 
+32 (0)494 08 58 91

Laurens Aertssen
Founder B-New Digital
laurens@b-new.be 
+32 (0)486 75 23 20

GettyImages-85184293_full-558069-edited.jpg