The blog

Discover smart tips, personal stories and our take on the latest marketing trends
20 December 2018

Persbericht - BotBakery lanceert de eerste Belgische telecomchatbot met geïntegreerd betalingssysteem voor BASE

Diegem, 20 december 2018 - BotBakery, gespecialiseerd in de combinatie van Artificiële Intelligentie, gebruikersinterfaces, personalisatie en gebruikerservaring bij de creatie van bots, creëerde in samenwerking met Ingenico Group, wereldleider in online- en mobiele betalingsoplossingen, de eerste Belgische telecomchatbot met een geïntegreerd betalingssysteem in Facebook Messenger. BASE, onderdeel van Telenet, is met de ‘Top-up chatbot’ pionier in het Belgische telecomlandschap om kaarten te herladen.

BotBakery, onderdeel van Upthrust, een spin-off van The House of Marketing en de digitale implementatiepoot van Quanteus Group, zet met de telecomchatbot resoluut een stap naar de vertaling van veelbelovende digitale technologieën naar praktisch bruikbare toepassingen.

Chatbots winnen aan populariteit op websites, Facebook Messenger en WhatsApp. Ze zorgen voor een win-win voor bedrijven en consumenten. Bedrijven ervaren een stijging in klantengagement, leadgeneratie, klanttevredenheid, ... Anderzijds biedt het consumenten een betere gebruikerservaring, 24/7 beschikbaarheid, een zeer performante personalisatie, ...

Met de lancering van BASE’s Topup chatbot, ging BotBakery nog een stap verder. De e-commerce chatbot van BASE geeft klanten in drie verschillende talen de mogelijkheid om hun prepaidkaart in minder dan één minuut te herladen. Met dit einddoel in gedachten, ging BotBakery aan de slag. 

Er gingen grondige technische analyses aan vooraf om na te gaan welke integraties nodig zijn om de verschillende functionaliteiten van de chatbot te laten werken. Een integratie van een oplossing van Ingenico garandeert de veiligheid van de betalingsfunctionaliteit. “De integratie van het betalingssysteem binnen Facebook Messenger zorgt voor een veel lagere drop-out van consumenten tijdens hun top-up proces en daarmee ook voor een hogere conversieratio,” vertelt Dennis Peeters, Master BotBaker bij BotBakery. Door de integratie van het betalingssysteem, is er echt sprake van ‘conversational commerce’. 

Bovendien zal de bot de consument kunnen verderhelpen met FAQs en zinnen begrijpen en het passende antwoord formuleren. Heeft de chatbot het antwoord niet, dan kan een verbinding met de klantendienst gemaakt worden.


BASE is met de ‘Top-up chatbot’ pionier in het Belgische telecomlandschap om kaarten te herladen

 

BASE is met de ‘Top-up chatbot’ pionier in het Belgische telecomlandschap om kaarten te herladen

Niet enkel de technische kant is belangrijk. De centrale focus blijft natuurlijk de consument. De systemen mogen nog zo mooi samenwerken met elkaar, als de gebruiker niet mee is in het verhaal zal het project nooit succesvol zijn. Daarom is het belangrijk om met een multidisciplinair team te werken. Voor BASE’s Topup chatbot hebben we samengewerkt met IT, Marketing en Customer Care. Deze cross-functionele samenwerking vertrekt vanuit de gebruiker en zorgt voor synergieën,” vertelt Dennis Peeters.

Screencast top up chatbot Telenet

Meer informatie:

Contact:

BotBakery
Dennis Peeters
Master BotBaker
dennis.peeters@thom.eu
+32 472 92 36 36

Over BotBakery

BotBakery combineert Artificiële Intelligentie, user interfaces, personalisatie en user experience bij de creatie van bots. BotBakery is een onderdeel van Upthrust,  een digitaal groeibureau dat focust op 6 kerndomeinen binnen digitale sales en marketing (digital operations, performance, design, growth, management & technology). Upthrust is een spin-off van The House of Marketing, het grootste Belgische marketingadviesbureau gespecialiseerd in strategische marketingconsultancy en interim management.

Upthrust en The House of Marketing maken deel uit van Quanteus Group, een toonaangevend Belgisch consultingbedrijf gefocust op impactgedreven implementatie van businesstransformatie.

www.botbakery.eu
www.upthrust.eu
www.thehouseofmarketing.be
www.quanteusgroup.eu   

Over Ingenico

Ingenico Group is de wereldleider in online- en mobiele betalingen. Ingenico biedt slimme, betrouwbare en veilige oplossingen aan om betalingen doorheen alle kanalen, in-store, online en mobiel mogelijk te maken. Met wereldwijd het grootste betalingsacceptatienetwerk, levert Ingenico Group veilige betalingsoplossingen met zowel een lokaal, nationaal als internationaal bereik. Ingenico Group is de vertrouwde partner voor financiële instellingen en retailers, van kleine kooplieden tot verscheidene best gekende wereldmerken. Ingenico’s oplossingen bieden retailers de mogelijkheid om betalingen te vereenvoudigen.

www.ingenico.com

GettyImages-85184293_full-558069-edited.jpg