29 January 2018

Persbericht – BotBakery lanceert chatbot Vic voor vacature.com

Diegem, 29 januari 2018 - BotBakery, een spin-off van The House of Marketing, lanceert een chatbot om de ideale job te vinden. Vacature.com heeft als eerste jobsite in België een virtuele jobassistent, die Vic werd gedoopt. Vic peilt met een aantal gerichte vragen naar de interesses en wensen van de kandidaat om vervolgens jobs voor te stellen die daaraan beantwoorden.

Chatbot Vic

Interactieve tool

“Vacature.com wil de partner zijn die je begeleidt doorheen je hele loopbaan met de juiste jobs, tips, tools en relevante informatie. De chatbot past perfect binnen die positionering”, aldus Koen De Schouwer, digital product manager bij de Persgroep Online Services. “Vic stelt namelijk relevante vragen om de jobzoeker zo goed mogelijk te leren kennen en op die manier de juiste job te vinden voor hem of haar. De kandidaat krijgt er dus een extra, meer interactieve zoektool bij die verder gaat dan de traditionele zoekmethode.”

Artificiële intelligentie en user experience

Voor de bouw van de chatbot ging vacature.com in zee met BotBakery, een spin-off van The House of Marketing. “In de nabije toekomst zullen artificiële intelligentie, personalisatie en user experience ook in de markt van online vacatures een hoofdrol spelen”, zegt Dennis Peeters van BotBakery. “Vic is een eerste stap richting die toekomst, omdat we hiermee zorgen voor een geoptimaliseerde gebruikerservaring en een meer performante personalisatie. Voor de techneuten onder ons: we combineerden advanced machine learning en NLP algoritmes die toelaten om veel verder te gaan dan enkel semantische matching van keywords, met uiteraard relevantere resultaten voor de eindgebruiker tot gevolg. In essentie ontwikkelden we onze eigen api-engine (Botbakery platform®), die het mogelijk maakt verschillende technologieën met elkaar te verbinden om zo tot een unieke totaaloplossing te komen voor vacature.com.”

Vic 2.0

De chatbot focust in eerste instantie op het vinden van een job, maar wordt in de toekomst uitgebreid met adviesverlening door onder meer het aanreiken van testen en tools. Vic krijgt zelfs een eigen Facebookpagina. Daar kan je Vic via Messenger een bericht sturen om samen naar de juiste job te zoeken.

Benieuwd? Probeer het uit op vacature.com/chatbot of facebook.com/vicvanvacaturedotcom

Over vacature.com

Vacature.com is een onderdeel van de Persgroep Online Services. De jobsite werkt met slimme data en een breed medianetwerk om de juiste job en het juiste bedrijf bij de juiste kandidaat te brengen.

Al jaren doen bedrijven beroep op The House of Marketing voor strategische marketingconsultancy en marketingimplementatie. The House of Marketing heeft een dynamisch team van gepassioneerde marketeers dat het voortouw neemt op het gebied van marketing dankzij de jarenlange ervaring in gerenommeerde bedrijven en de voortdurend innoverende aanpak. BotBakery is zo'n voorbeeld van innovatie. www.botbakery.eu

Meer informatie? Contacteer:

Dennis Peeters