The Hub

Where we talk about ideas, events, cases & more
27 November 2014

The House of Marketing bekroont Nathalie de Biolley en Niels Van Wijk tot de Marketing Geniuses van 2015!

Diegem, 27 november 2014 – The House of Marketing, het toonaangevende Belgische marketing-consultancybedrijf, ging voor de vierde keer op zoek naar de Marketing Genius. Na een spannende wedstrijd hebben Nathalie de Biolley (binnen de categorie studenten) en Niels Van Wijk (binnen de categorie young professionals) de prestigieuze titel in de wacht gesleept. Bovendien mogen deze twee jonge marketingtalenten onder begeleiding van The House of Marketing hun standpunten op 6 december presenteren op het Internationaal Marketingcongres van STIMA.
Marketing_Genius_2015.jpg

Marketing Genius, een wedstrijd georganiseerd door The House of Marketing, het toonaangevende Belgische marketing consultancybedrijf, is ondertussen reeds aan zijn vierde jaargang toe. De wedstrijd bestaat uit 3 selectierondes in een strakke regie: na een online marketing test dienden talrijke deelnemers een opiniestuk in rond één van tien real-life marketingtopics. Hieruit selecteerde de jury van The House of Marketing tien finalisten die het gisterenavond in de finale tegen elkaar opnamen. Na een intensieve deliberatie koos de tienkoppige jury voor Nathalie de Biolley (binnen de categorie studenten) en Niels Van Wijk (binnen de categorie young professionals). Zij mogen zich één jaar lang de Marketing Genius van 2015 noemen.

 

De 22-jarige Solvay studente Nathalie de Biolley wist de harten van de jury te veroveren met een indrukwekkend staaltje creativiteit. Omdat niemand in haar nabije omgeving STIMA kent, adviseert ze het marketingbedrijf om de studenten reeds op de schoolbanken aan te spreken door middel van partnerships met marketing leerkrachten. Daarnast raadt ze  STIMA aan om  in de wereld van de studenten te penetreren met  leuke STIMA evenementen en creatieve diensten zoals een studentencafé en live streaming van marketingcongressen.

 

Niels Van Wijk, een 25-jarige junior consultant bij Bearing Point, haalt voor Quick zijn mosterd bij de zogenaamde generatie Y en Z. Aan deze jonge generatie kan men volgens hem maar beter geen product verkopen, maar eerder een ervaring. Daarom focust Niels zich op hun leefwereld en raadt hij de hamburger gigant aan om  menu’s en initiatieven te lanceren aangepast aan hun ritme en interesses. Zo zou hij op donderdag speciale feestmenu’s aanbieden, terwijl de “snack-n-go” menu’s op vrijdag dan weer tegemoetkomen aan de studenten die snel huiswaarts willen keren. Alles wordt bovendien geïntegreerd in een mobiele applicatie met een studentenkaart.

 

In de komende dagen worden de kersverse  winnaars klaargestoomd door professionele marketeers van The House of Marketing om op zaterdag 6 december hun standpunten toe te lichten op het Internationaal Marketingcongres van STIMA. Ze krijgen daarbij, naast inhoudelijke begeleiding, ook een spoedcursus in presentatietechnieken, persoonlijke impact en interviewtechnieken.

 

Met dit intiatief identificeert en ondersteunt The House of Marketing opkomend marketingtalent in België en geeft ze een concrete invulling aan haar missie om jonge marketeers te inspireren om het beste uit zichzelf te halen.

 

Over The House of Marketing

Al 20 jaar doen bedrijven en organisaties beroep op The House of Marketing voor strategisch marketingadvies en project management. The House of Marketing  biedt een unieke combinatie aan van strategisch advies en operationele implementatie inzake marketing in zowel B2B als B2C. Het bedrijf overtreft de verwachtingen van haar klanten door het toepassen van haar FACTS methodologie en de implementatie van effectieve groeistrategieën. Het bedrijf slaagt hierin door het aantrekken van gepassioneerde marketeers, aan wie een inspirerende en lerende omgeving aangeboden wordt waarin zij hun potentieel ten volle kunnen ontplooien.
www.thehouseofmarketing.be

The House of Marketing is een dochteronderneming van Quanteus, een strategisch consultancybedrijf met focus op transformatieprocessen, van concept tot implementatie. Quanteus bestaat uit een team van consultants die ervaring in top management consulting combineren met een ondernemersgeest en concrete bedrijfservaring.
www.quanteus.eu


Meer informatie:
Marketing Genius:  www.marketinggenius.be


Contact:
Dirk Blondeel
Managing Consultant The House of Marketing
E-mail: dirk.blondeel@thom.eu
Tel: +32 495 55 99 06
Indien u wenst, kan u na afspraak de Marketing Geniuses interviewen en fotograferen.

GettyImages-85184293_full-558069-edited.jpg